zaterdag 17 april 2010

Bezoeken vanuit Breskens aan de Zeeuwse Kust

Snuif een beetje cultuur op


Hoe leuk het er in Breskens ook aan toe gaat, het is natuurlijk lang niet de enige stad in Zeeland. Zowel in een Middelburg hotel als in een hotel in Vlissingen amuseer ik me telkens te pletter, of ik nu alleen kom of met mijn ganse gezin. Zeeland is zo rustig en biedt zoveel mogelijkheden, zowel voor de sportieveling als voor bijvoorbeeld de levensgenieter die houdt van een uitgebreide gastronomische maaltijd, dat ik er altijd bijzonder graag naar terugkeer.



Wil je wat meer cultuur? Architectuur? Rep je dan naar een van de vele charmante hotels Brugge, zowat de mooiste stad van het westelijk halfrond. Middeleeuwse straten en steegjes, prachtig bewaard gebleven gebouwen, musea om uren in rond te dolen, heerlijke restaurants, gezellige terrasjes, heel wat culturele evenementen... Brugge heeft zijn imago als toeristentrekpleister zeker verdiend. Ook tijdens een verblijf in een hotel in Gent krijg je al deze zaken voorgeschoteld, met als extra toetje het feit dat Gent een veel hedendaagser stad is, met ook moderne hoekjes en kantjes. Antwerpen kun je hier zelfs nóg een trapje hoger plaatsen, wat vooruitstrevendheid betreft. Wie in een hotel Antwerpen verblijft zal immers snel inzien dat de stad haar rol als trendsetter in Vlaanderen meer dan verdiend heeft.



Uitblazen aan de Belgische Kust doe ik altijd in één van de hotels in Knokke, met voorsprong de mooiste badplaats aan de Belgische Kust vind ik persoonlijk. Strand, zee, gezellige winkelstraten en de nabijheid van het Zwin maken het Knokke-verhaal altijd compleet. Grachten, musea, groene zones en een al meer dan 30 jaar nazinderende 'flower power' gevoel: je raadt het al, ik heb het over een weekendje of langer in een hotel in Amsterdam, de stad van Van Gogh, van Anne Frank, van mooie gebouwen, van water, van Amsterdammers, stad waar de hele wereld lijkt samen te komen.



Europa komt dan weer meestal samen in de Belgische Hoofdstad. In een hotels Brussel hoef je dan ook niet raar op te kijken als je een diplomaat of zes tegen het lijf loopt. Ook al zou je het misschien niet meteen denken, maar Brussel heeft echt ontzettend veel troeven in huis en krikt langzaam maar zeker haar wat grijze, duffe imago op. Brussel is meer dan enkel het Atomium, Manneken Pis of de Grote Markt.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten